După ce ați citit acest lucru, nu veți mai privi niciodată sfecla la fel

Sfecla este una dintre cele mai subapreciate legume rădăcină din întreaga lume. Sfecla colorată, acidă și densă în nutrienți, face un plus minunat la salate, supe și chiar deserturi.

Indiferent dacă sunt consumate crude sau fierte, aceste legume delicioase conțin compuși vindecători care previn bolile și vă mențin corpul în formă de vârf.

Cu un conținut ridicat de fier și iod, rădăcina poate fi utilizată chiar pentru a trata anemia și tulburările legate de tiroidă. În plus, este bogat în vitamina C, folat și potasiu ( 1 ).

Beneficiile pentru sănătate ale sfeclei

Iată doar câteva dintre marile proprietăți ale legumelor roșii:

  • Sfecla conține polifenoli și betalani, care au capacitatea de a inversa și preveni deteriorarea oxidativă ( 2 ). Polifenolii previn, de asemenea, bolile cardiovasculare.
  • Acestea conțin diverse vitamine, inclusiv vitamine din complexul B, care întăresc pereții capilari și previn declinul cognitiv ( 3 ).
  • Sfecla conține o serie de minerale, inclusiv potasiu și folat, care promovează sănătatea inimii ( 4 ). În plus, conțin magneziu , ceea ce beneficiază de sănătatea oaselor; fier și fosfor, care produc energie ( 5 , 6 ); cupru, care distruge radicalii liberi ( 7 ); iod, care este esențial pentru a produce hormoni tiroidieni; și altele.
  • Acestea conțin cobalt, care vă ajută bacteriile intestinale să formeze vitamina B12. Această vitamină este esențială, alături de acidul folic, pentru formarea de noi globule roșii ( 8 ).
  • Sfecla conține acid folic , care vă revitalizează corpul, ajutându-l să creeze celule noi ( 9 ).
  • Betalin și alți compuși din sfeclă ajută la scăparea toxinelor din sistemul dvs. ( 10 ).
  • Sfecla conține betacianine și alți antioxidanți care previn creșterea celulelor canceroase ( 11 ).
  • Conținutul lor ridicat de fibre îmbunătățește digestia și flora intestinală .
  • Sfecla ajută la prevenirea demenței datorită concentrației ridicate de nitrați, care sunt transformați de organism în nitriți. Nitrații îmbunătățesc fluxul sanguin pentru a îmbunătăți cantitatea de nutrienți și oxigen care se îndreaptă până la creier ( 12 ).
  • Acestea conțin mai multă pectină decât morcovii sau merele. Pectina absoarbe metalele grele din corp, eliminând în același timp bacteriile dăunătoare din tractul digestiv ( 13 ).

Și dacă toate beneficiile menționate mai sus nu ar fi fost suficiente, aceste legume roșii minunate au capacitatea de a reduce colesterolul, de a reduce tensiunea arterială, de a inversa declinul cognitiv, de a îmbunătăți funcția hepatică și de a vă stimula metabolismul ( 14 ).