Site icon CIOLEX.RO | ALL DREAMS

Distributia motorului

Distributia ocupa un loc important in angrenajul masinii, iar functionarea corecta a acestui kit asigura functionarea perfecta si de durata a motorului.
Distributia reprezinta ansamblul tuturor pieselor care permit schimbarea periodica a gazelor din cilindri. Pe scurt, sistemul de distribuție asigură introducerea aerului/amestecului proaspat în cilindri și evacuarea gazelor arse.

SURSA: CIOLEX.RO

Distributia unei masini poate fi de doua tipuri:
– distributie pe lant;
– distributie pe curea;

ADVERTISING

Distributia este alcatuita din:
– curea dintata de antrenare;
– rola de ghidare;
– rola intinzatoare;
– pompa de apa unde este nevoie.

Mecanismul de istributie este compus din urmatoarele componente:

Clasificarea mecanismelor de distributie poate fi facuta dupa:

Care este cea mai buna varianta de angrenare a arborelui cu came?Fiecare varianta are propriile beneficii. In cazul angrenajului prin lanturi sau roti dintate, avantajul major este siguranta si faptul ca incarcarea arborilor este redusa. De asemenea, randamentul este ridicat iar puterile transmise sunt destul de mari. Marele dezavantaj este insa faptul ca toata actiunea este foarte zgomotoasa, mai ales atunci cand lungimea lantului folosit este una destul de mare. Un alt dezavantaj este faptul ca elementele unui mecanism de distributie pe lant trebuie unse frecvent.In cazul angrenajului prin curea dintata, zgomotul ete mai mic, insa exista riscul de a se rupe cureaua, motiv pentru care trebuie schimbata frecvent ( in general, atunci cand se depasesc 50 000 de km rulati cu masina). Cauzele de rupere sunt frecvente. Cureaua poate sa cedeze datorita imbatranirii, datorita suprasarcinii sau datorita atacului diverselor substante). In cazul in care cureaua se rupe, pagubele sunt destul de mari, putand ajunge chiar la dauna totala a motorului.

Acest articol este scris complet de CIOLEX.RO, copierea acestuia este strict interzisa!

Exit mobile version