Totul despre ALTERNATORUL de la masina (Ce rol are, de ce se strica, cum se verifica, cat costa si cand trebuie inlocuit)

Buna ziua, in acest articol vorbim despre INIMA MASINII mai exact ALTERNATORUL, o piesa extrem de importanta in rolul (masinii) sa spunem asa. Rolul acestei piese este de a genera energie electrica alaturi de bateria masinii si regulatorul de tensiune, energie esentiala pentru pornirea motorului dar si pentru pornirea diverselor componente ale masinii mai exact (lumini, geamuri, casetofon…si alte elemente electrice)

Aceasta piesa este o piesa foarte cunoscuta de toata lumea (amatorii mecanicii auto) dar exista foarte multe aspecte care nu le are in vedere toata lumea.

Aceasta piesa, in prezent trebuie sa produca energie electrica de pana la 2kW pentru consumatorii care ii are o masina, dar si pentru a incarca acumulatorul (bateria).

CE ESTE ALTERNATORUL MASINII SI CUM FUNCTIONEAZA ACESTA?
Alternatorul este o piesa destul de principala pentru orice motor al masinii, indeplinand atat roluri principale cat si secundare in ceea ce priveste pornirea unui motor dar mai ales functionarea acestuia. ALTERNATORUL, este un diposizitiv electromagnetic care trebuie sa transforme in energie electrica, energia mecanica sub forma de curent alternativ. entru a realiza acest lucru, majoritatea alternatoarelor utilizeaza un camp magnetic ce se roteste constant.

SURSA: CIOLEX.RO



CARE SUNT SIMPTOMELE DEFECTARII ALTERNATORULUI LA MASINA?
Exista o multitudine de simptome pe care componenta le are inainte de a se defecta si a nu mai putea fi folosita, acestea sunt:

  • Mirosul neplacut (miros incins);
  • Aprinderea martorului in forma de baterie de la bord;
  • Multiplele fluctuatii de curent (faruri, lumini, geamuri, etc.);
  • Sunetele neobisnuite din zona motorului;
  • Pornirea greoaie a motorului sau chiar deloc.

TREBUIE SCHIMBAT PERIODIC ALTERNATORUL?
Alternatorul la masina se uzeaza, atunci cand el se uzeaza trebuie inlocuit cat mai urgent deoarece este o piesa vitala pentru orice autoturism. Repararea piesei este o prelungire provizorie, de scurta durata, a vietii componentei. Datorita rolurilor pe care alternatorul le are, este crucial sa nu se neglijeze sub nicio circumstanta starea sa de „sanatate”.

CAT COSTA UN ALTERNATOR SI CAND TREBUIE INLOCUIT?
Un alternator se inlocuieste atunci cand se uzeaza, si nou pentru LOGAN costa in jur de 400 lei la care se adauga manopera, aproximativ 200lei.  Piesa nu este considerata ca fiind ieftina, costul sau fiind diferit in functie nu doar de magazin, ci si de modelul si seria masinii pentru care trebuie achizitionata. Este recomandat de catre specialisti ca alternatorul sa fie achizitionat de la un magazin autorizat trebuind sa se evite investitia intr-o piesa la „mana a doua”, deoarece componenta este foarte importanta pentru buna functionare a unei masini si trebuie sa fie nou nouta.

CUM SE VERIFICA UN ALTERNATOR DEFECT?
Pentru verificare este nevoie de un voltmetru. Acesta trebuie sa se seteze la 20V, dupa care trebuie sa fie pornit motorul. Orice voltmetru are doua cleme, una rosie si una neagra. Cea rosie trebuie sa fie conectata la borna rosie a alternatorului iar cea neagra trebuie sa fie pusa pe un element metalic al masinii. Daca alternatorul este bun, afisajul voltmetrului trebuie sa arate aproximativ 14V. Nu este problema daca sunt 13.8 sau 14.2. Daca, in schimb, valorile sunt mai mari de 15 V sau mai mic de 13.5 V, este necesara apelarea unui mecanic care se pricepe la reparatii alternatoare.

Acest articol este scris complet de CIOLEX.RO, copierea acestuia este strict interzisa!


Faci un comentariu sau dai un răspuns?