Totul despre ITP-ul masinii (Inspectia Tehnica Periodica)

Inspectia Tehnica Periodica prescurtat ITP, reprezinta o verificare OBLIGATORIE tehnica periodica a masinii.

Unde pot face ITP-ul la masina mea?
Inspectia Tehnica Periodica a masinii dvs, prescurtat ITP-ul se poate efectua la orice statie ITP din orasul dvs, autorizate de catre Registrul Auto Roman, iar pentru RAR specialisti autorizati RAR.

De ce documente am necesare cand merg sa fac ITP-ul masinii mele?
Pentru realizarea Inspectiei Tehnice Periodice la masina, sunt necesare sa aveti asupra dvs, urmatoarele documente atat ale masinii cat si personale:
1. Cartea masinii (Cartea de identitate a vehiculului CIV);
2. Certificatul de inmatriculare;
3. Asigurare de raspundere civila auto RCA;
4. Cartea de identitate (CI/BI) a celui ce se prezinta cu masina;

Orice statie autorizata, este autorizata pentru a functiona pe difertie clase de vehicule, mai exact:
– clasa I – motociclete/atv
– clasa II – autoturisme si autovehicule cu masa maxim autorizata ≤ 3.5 t
– clasa III – autovehicule cu masa maxim autorizata ≥ 3.5 t

Atentie, pentru autovehiculele speciale se efectueaza numai la RAR datorita clasei speciale din care fac parte cum ar fi:
1. Autovehiculele competitive
2. Autovehiculele inscrise in Retromobil (istorice)
3. Autovehiculele cu cu caracter militar

Ce echipamente foloseste Inspectorul ITP, pentru inspectia masinii?
– analizor de gaze pentru masurarea noxelor pentru autovehicule pe benzina si pentru cele pe GPL
– opacimetru – pentru masurararea noxelor autovehiculelor cu motoare diesel
– stand de frana cu role – pentru masurarea performantelor de franare
– aparatul de reglat faruri
– dupa caz, elevator sau cric pentru a verifica jocurile din articulatii

Problemele principale respingerii directe si fara drept de apel a masinii dvs. cand efectueaza inspectia tehnica periodica sunt:
1. Parbriz fisurat;
2. Faruri sparte/crapate sau in unele cazuri si NEPOLISHATE (chiar eu am intalnit si mi-a spus ca mi le va polisha el) si am fost la alta statie si am trecut);
3. Anvelope de dimensiuni diferite altele fata de cele mentionate in Cartea de Identitate a masinii (omologate);
4. Sistem de iluminare si/sau lumini neomologate montate pe masina dvs.;
5. Folii altele decat foliile agreate RAR si aplicate de o unitate service agreata RAR;
6. Coroziune pe elemente vizibile si de rezistenta care ies in evidenta la fotografie;

Cele mai grave probleme intalnite la o masina atunci cand se prezinta la ITP (Inspectia Tehnica Periodica):
eficicienta neconforma a sistemului de franare
– dezechilibru la sistemul de franare
– defectiuni ale sistemului de iluminare (faruri/proiectoare ceata/ ceata spate/ stop frana..etc)
– defectiuni ale sistemului de directie si/sau suspensie (joc in pivoti, bielete, capete de bara, bucse bascula, amortizoare, bara stabilizatoare, caseta de directie, etc)
– depasirea limitelor acceptate pentru noxele corespunzatoare normei Euro a masinii (reglaj defectuos al functionarii motorului, colmatarea, functionarea defectuoasa sau lipsa catalizatorului sau a filtrului de particule, etc)
– neconformitatea seriilor de caroserie si/sau motor

Ce verifica Inspectorul ITP atunci cand o masina intra in statia ITP?:
verificare serii
– verificare noxe
– verificare frane
– verificare jocuri in articulatii
– verificare lumini
– verificare estetica (parbriz, rugina, anvelope, culoare, evacuare fum, etc)

SURSA: CIOLEX.RO



In concluzie, aceste verificari se fac atunci cand ajungeti cu masina intr-o statie ITP, asadar nu uitati de actele mentionate mai sus, dar cel mai important, verificati-va masina inainte sa mergeti cu ea la Inspectia Tehnica Periodica pentru a nu intampina surprize de RESPINS sau REVENIRE.

Eu acum cateva luni in anul 2020, am fost cu masina pentru efectuarea inspectiei periodice a masinii, si m-am dus ca tot eram in trecere la o statie ITP in orasul meu, si acolo am asteptat la rand, dupa care cand eu am intrat cu masina (mi-a venit randul), masina era absolut perfecta din toate punctele de vedere (lumini/mecanica/estetic), imi spune un MOS BATRAN (BATRANEL) care lucra acolo la ITP „Pai domne cum facem cu farurile ca sunt umpic matuite, vi la mine la ora 5 dupa amiaza si ti le polishez eu, ca asa nu da bine in poze”, farurile mele erau intradevar putin matuite dar nu chiar maxim, dar el mi-a spus asa ca sa ii mai dau inca 200 lei in plus, si am plecat de la el in secunda 2 cand am auzit chestia asta, unde am fost la alta statie ITP, si am trecut fara probleme. Acum depinde si de ce inspector ITP intalniti, deci mare grija unde mergeti sa efectuati ITP.

Acest articol este scris complet de CIOLEX.RO, copierea acestuia este strict interzisa!

Lasă un răspuns