Cum se opreste corect un motor Diesel?
As mai vrea inainte de a incepe acest articol sa adaug inca trei ideei la pornirea corecta a unui motor Diesel.Pe scurt, sunt trei greşeli mari pe care le poţi face atunci când porneşti motorul autovehiculului tău:
– aprinderea farurilor, a sistemului audio şi a altor accesorii electronice (numiţi mai corect – consumatori electrici) înainte de a acţiona demarorul
– apăsarea acceleraţiei în timp ce rotiţi cheia în contact sau turarea motorului imediat cum îl porniţi
– încălzirea motorului (în sezonul rece) prin apăsarea pedalei de acceleraţie şi menţinerea unei turaţii moderate, dar constante, pentru o perioadă de câteva minute înainte de pornire.
Cum se opreste corect un motor Diesel ?
Se pare ca o cauza importanta a cedarii turbinelor la motoarele diesel este si oprirea incorecta a acestora, in ciuda specificarii metodei de oprire in toate cartile tehnice ale automobilelor diesel. Asadar, dupa rulajul indelungat in regim de autostrada, la turatii ridicate, sau urban cu semafoare frecvente, odata ajunsi la destinatie nu orpiti motorul imediat! Racirea brusca a turbinei poate afecta buna functionare a acesteia, cu efecte din cele mai neplacute la nivelul lagarelor, adica scoaterea din uz a turbinei.Corect si recomandat este ca la sosirea la destinatie sa lasam motorul sa “rasufle” putin, ca turbina sa se raceasca. E suficient un minut la ralenti pentru a prelungi viata turbinei: pana stingeti radioul si va adunati ce aveti de luat din masina, lasati motorul sa mearga, o sa va bucurati de el mai mult…
Deschid un subiect mai aparte…Dupa cum stiti, ma refer la posesori, cand opresti un bmw e46 320d , se aude ca si cum ar cadea motorul. Variantele sunt :1. tampoanele ce sustin motorul, cutia etc…2. volanta (care face sunetul doar cand e motorul cald dar volanta nu te lasa brusc in drum inainte de a da binecunoscutele semne cum este tremuratul la plecare pe care nu ai cum sa nu-l sesizezi)3. lantul de la distributie4. toba loveste in masina5. Si nu uitati sa luati in considerare si faptul ca dieselul are compresia constanta si la oprire nu se mai misca pistoanele de cateva ori (nu se mai invarte motorul), precum la benzina, astfel oprirea este mult mai brusca deci tremuratul lateral este mai mare.
Acest articol este scris complet de CIOLEX.RO, copierea acestuia este strict interzisa!