Ce este supapa EGR
In speranta de a reduce emisiile de dioxid de carbon, din 2007 toate masinile diesel fabricate noi au venit echipate cu o supapa egr.
Aceasta supapa reduce emisiile dar dupa multe studii s-a arata ca ea reduce si eficienta motorului cu 3%, ceea ce inseamna ca motorul consuma cu 3% mai multa motorina pentru a oferi aceleasi performante.
Practic orice masina cu supapa EGR consuma cu 3% mai multa motorina deci si emisiile de dioxid de carbon vor creste cu 3%.
CE ROL ARE SUPAPA EGR?
EGR inseamna Exhaust Gas Recirculation si rolul EGR-ului este acela de a reduce emisiile de dioxid de carbon.
Cum functioneaza EGR-ul?
Un calculator care conduce o electrovana in mase secventiale se ocupa de buna functiune a supapei EGR. Daca vana este comandatata foarte mult de catre calculator, depresiunea creata de pompa cu vid actioneaza asupra supapei EGR si o deschide.
Acest proces de recirculare a gazelor de esapament duce in final la acumularea particulelor de carbon si calamina in interiorul orificiului de admisie. Daca masurile nu sunt luate in timp, particulele de carbon si calamina se strang pe piesele motorului si nu ii mai permit sa functioneze in parametri optimi.Asa ca va trebui sa schimbati supapa EGR. O solutie este decarbonizarea, asa cum va spuneam intr-un articol trecut, insa daca nu ati luat in seama aceasta varianta inainte de a se ajunge la schimbarea supapei EGR
Primul lucru negativ este consumul mai mare. Aerul amestecat cu gaze arse arde mai ineficient decat un aer cu mai mult oxigen, arderea incorecta duce la mai mult consum de combustibil.
Supapa EGR se poate BLOCA
- Daca se blocheaza in pozitia deschis: motorul devine saturat in foarte scurt timp. Puterea de accelerare o sa scada simtitor, iar motorul vi se poate opri la ralanti sau cand conduceti.
- Daca se blocheaza in pozitia inchis: supapa nu va mai avea putere sa functioneze si e ca si cum ai anula o componenta a motorului.
Copierea acestui articol este strict interzisa si protejata prin drepturi de autor SURSA: CIOLEX.RO